Home Over ons Vacatures en stages

Vacatures en stages

Samen met 135 vrijwilligers zorgen wij voor dit bijzondere museum in Horst aan de Maas. Wij zijn altijd op zoek naar mensen die mee willen helpen alle werkzaamheden uit te voeren.
Heb jij nog wat vrije tijd en wil je die graag zinvol invullen, dan ben je van harte welkom in ons gemotiveerde, maar zeker ook gezellige team vrijwilligers.
In onderstaand overzicht staan alle actuele vacatures voor vrijwilligers en stages.

VACATURE GASTVROUW

Vanaf zaterdag 1 april gaat het museum na het winterseizoen weer van start met uitgebreidere openingstijden. Bezoekers zijn dan weer van harte welkom van dinsdag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur. Vanwege de uitgebreidere openingstijden zijn we zijn nog op zoek naar nieuwe gastvrouwen ter aanvulling van het bestaande team.
Wat houden de belangrijkste werkzaamheden in:
• Je verwelkomt de bezoekers.
• Je int het entreegeld of scant de museumkaart.
• Je geeft een korte uitleg over wat het museum te bieden heeft, onder andere het gratis gebruikmaken van de rondleiding.
• Je verzorgt de catering voor de bezoekers: je zet koffie, thee, schenkt een glaasje fris, desgewenst met een heerlijk stukje verse Limburgse vlaai.
• Je bedient de kassa.
• Je ruimt gebruikte spullen op, evenals de balie en de keuken (vaatwasser aanwezig!).
Je werk verricht je overigens altijd samen met een collega-gastvrouw. En uiteraard wordt het werkrooster in goed onderling overleg gemaakt.

Denk je na het lezen van bovenstaande informatie dat de rol van gastvrouw wellicht iets voor jou zou kunnen zijn, dan nodigen we je van harte uit om eens kennis te komen maken, de koffie staat altijd klaar. Neem hiervoor contact op met Marcella Dings (afdeling Personeelszaken) via info@museumdekantfabriek.nl. Heb je nog vragen vooraf, schroom dan vooral niet om deze via de mail aan ons te stellen. Heb je geen ervaring als gastvrouw, geen enkel probleem, je wordt in alle rust ingewerkt.

DIVERSE VACATURES OP DE AFDELING FACILITAIR

Op de afdeling Facilitair kunnen we ook altijd extra handen gebruiken om onze historische kantklosmachines werkend te houden. Zo zoeken we naar:
handige medewerkers: ad hoc en planmatig onderhoud binnen de commissie Onderhoud Gebouwen
patronneurs in opleiding: je wordt opgeleid om kantontwerpen te kunnen vertalen in machinetaal, in eerste instantie voor mechanische machines, in de toekomst voor een computergestuurde kantklosmachine
machine-ombouwers in opleiding: je wordt opgeleid om de oude kantklosmachines en de grote kant-breimachine te kunnen ombouwen.

=> Voor meer info: Peter van Diepe (interim Facilitaire Zaken).

STAGES

Het museum heeft altijd behoefte aan stagiair(e)s die bijdragen aan het expositiebeleid.

=> Voor meer info: Tineke Geurts en Roger Spitz (commissie Wisselexposities).