Borduren voor Vrede (12-05-2022)

Donderdag 12 mei
11.00 – 16.00 uur

Het project begon op Internationale Vrouwendag 8 maart in het atelier van Ellis Schoonhoven en De Nieuwe Creatieven aan de Postweg in Nijmegen. We borduren samen het woord Vrede in alle talen en/of een vredessymbool voor alle culturen in ROOD. Symbolisch gezien is rood de kleur van het leven. Rood is de meest voorkomende kleur van het traditionele borduurwerk in alle culturen. Rood bloed stroomt door ons lichaam. Wanneer het lichaam bloed verliest, neemt het het leven met zich mee. Vuur is ook rood, soms steunt het ons met warmte, soms verwoest het ons leven. Rood trekt ons aan met passie en waarschuwt voor gevaar. De kleur rood symboliseert ook de seksuele passie, agressie en woede. In het project symboliseert rood de gloeiende energie van oorlog, de zinloze strijd en de dood. Tegelijkertijd symboliseert het de kleur van de liefde. Naaien is het creatieve handwerk dat niet alleen de stof maar ook de mensen samenbrengt.

Kijk voor meer informatie hier.

Museum de Kantfabriek zorgt voor de materialen en de koffie/thee.

Aanmelden is niet persé nodig maar om een inschatting van de deelnemers te krijgen is het wel wenselijk. Dat kan via expositie@museumdekantfabriek.nl